Tačiau ar jų buvimas neišvengiamas ir vienintelis dalykas, ką gali padaryti miestiečiai, yra su jomis susitaikyti? Niekas nepaneigs, jog rudens pradžioje didieji miestai skęsta eismo sraute: rugsėjį į gatves suguža studentai, o moksleiviai pradeda savo keliones į mokymo įstaigas. Be to, atostogas baigia daugelis jų tėvų. „Kaltę dėl spūsčių suversti padidėjusiam eismo srautui ir studentams lengviausia, tačiau tai neteisinga. Grūstys miestuose susiformuoja dėl daugelio dalykų: tai ir eismo reguliavimo ypatumai, ir gatvių pralaidumas, ir vairuotojų įpročiai“, - vardija padangų gamintojo „Goodyear“ atstovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas. Eismo specialistas pabrėžė, jog žmonės paprastai neatkreipia dėmesio į paskutinę jo paminėtą dalį: save. Gatvių platinimas ar eismo reguliavimo korekcijos yra daug lėšų ir laiko reikalaujantys darbai, o vairuotojų įpročių keitimas, nors sudėtingumu bei imlumu laikui neatsilieka nuo kitų išvardytų veikų, efektyvumu jas lenkia. „Kiekvienoje sankryžoje viadukų nepristatysi ir visose pagrindinėse gatvėse „žaliųjų koridorių“ nepridarysi. Kiekvienu atveju reikia rasti kompromisą tarp išlaidų ir efektyvumo. Tačiau vairuotojų elgsenos pokyčiai ne tik padidintų eismo srauto efektyvumą, bet ir sutaupytų laiko tiems patiems vairuotojams“, - teigia „Goodyear“ atstovas. Blogybė numeris vienas – telefonai Vienas didžiausių sklandaus eismo judėjimo mieste priešų šiais laikais yra mobilusis telefonas. Sustoję prie sankryžos, vairuotojai nuobodulį malšina išmaniųjų įrenginių pagalba ir neretai pražiopso momentą, kai jau reikia važiuoti. „Didelė spūsčių susidarymo priežastis yra vairuotojų nesugebėjimas greitai ir tvarkingai pajudėti nuo žalio šviesoforo signalo“, - tikina BMW vairavimo akademijos mokymų vadovas Darius Jonušis. Tuo įsitikinti itin lengva: užtenka stebėti kelis šviesoforo ciklus vienoje sankryžoje, kad per vėlai pajudėjusių iš vietos automobilių kiekiui suskaičiuoti neužtektų abiejų rankų pirštų. Dėl kiekvieno važiavimo pradžią pražiopsojusio vairuotojo sankryžos pralaidumas vieno šviesoforo ciklo metu sumažėja mažiausiai viena transporto priemone. O jeigu tokių vairuotojų – kas ketvirtas ar kas penktas? Spoksojimas kažkur, bet ne į kelią, pasireiškia ir kita problema – smulkiomis techninėmis avarijomis. Turbūt kasdien piko metu kurios nors didmiesčio arterijos vienoje juostoje eismas būna sustojęs dėl elementaraus incidento – vieno automobilio bakstelėjimo į kito užpakalį. Nors eismo įvykio deklaraciją užpildyti galima per keliolika minučių, tiek laiko užtenka, kad dvigubai susiaurėjusi gatvė užsikištų. „Neretam vairuotojui eismo įvykio deklaracijos yra menkai pažįstamos, o jų pildymas – sudėtingas. Tokiu atveju patariu įvykio vietą ir transporto priemonių apgadinimus nufotografuoti. Tai kainuos papildomą minutę, tačiau padės išvengti nemalonumų netiksliai užpildžius deklaraciją“, - pataria „Goodyear“ atstovas E. Latkauskas. Suversti visos kaltės išmaniosioms technologijoms negalima – toli gražu ne visi vairuotojai piktnaudžiauja jų naudojimu. Kai kurie įpročiai, pavyzdžiui, pavaros įjungimas užsidegus žaliam šviesoforo signalui, turėtų būti pamiršti: šį veiksmą atlikti būtina vos pradėjus mirksėti raudonai... [visa naujiena]
Ekspertai žino receptą, kaip sumažinti eismo spūstis
Jakų sankryža – kelių bepročių rojus →
Įvykiai Lietuvoje
- 10-10 Modernūs vilniečių namai sukurti lyg Šopeno valso žingsneliu lrytas.lt
- 10-10 Mokslininkai priblokšti dėl rekordinio rugsėjo: paaiškino, kas lėmė tokią anomaliją lrytas.lt
- 10-10 VMI sukėlė įtarimų verslo kelionės: pričiupo įmonės lėšomis apmokant nedirbančių šeimos narių atostogas lrytas.lt
- 10-10 N. Mitrou-Longo broliui suteikta Graikijos pilietybė lrytas.lt
- 10-10 „Hamas“ mokosi iš karo Ukrainoje: plinta vaizdas, kaip dronu sunaikinamas galingasis izraeliečių tankas lrytas.lt
- 10-10 Seimas po pateikimo pritarė siūlymui tirti pranešėjo istoriją dėl galimai neteisėtos VSD veiklos lrytas.lt
- 10-10 Po „Balticconnector“ incidento šalies politikai reiškia solidarumą Estijai ir Suomijai: prakalbo apie bendrus įrankius saugumui užtikrinti lrytas.lt
- 10-10 Seimas linkęs pritarti NT mokesčio įstatymo projektui lrytas.lt
- 10-10 D. Kreivys po „Balticconnector“ incidento: Lietuvos energetikos infrastruktūra saugi, parengti planai įvairiems scenarijams lrytas.lt
- 10-10 UEFA keičia sprendimą – Rusijos jaunimas negrįš į tarptautines rungtynes lrytas.lt
- 10-10 Šis triukas gerokai sumažins sąskaitas už šildymą: prireiks tik folijos lrytas.lt
- 10-10 Atviri duomenys ne tik augina verslus – sutaupoma milijonai eurų valstybės lėšų lrytas.lt
- 10-10 Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija sparčiai juda į priekį lrytas.lt
- 10-10 Opozicija kritiškai įvertino planuojamą V. Čmilytės-Nielsen vizitą į Taivaną: bus toliau gilinamos problemos dėl Kinijos lrytas.lt
- 10-10 Armėnijos premjeras pranešė nevyksiąs į Kirgizijoje rengiamą NVS viršūnių susitikimą lrytas.lt
- 10-10 „7bet-Lietkabelio“ Europos taurės startas Panevėžyje – pirmasis mačas prieš „Aris“ lrytas.lt
- 10-10 Gedimino mirtį gaubianti paslaptis įkvėpė į Valdovų rūmus atgabentą įspūdingo dydžio paveikslą lrytas.lt
- 10-10 „Hamas“ išniekintos tatuiruočių meistrės šeima pranešė apie vilties prošvaistę: ji gyva, tačiau būklė kritinė lrytas.lt
- 10-10 Seimas palaiko idėją, kad valstybė tuos pačius duomenis iš verslo rinktų tik vieną kartą lrytas.lt
- 10-10 V. Putinas: JAV politika Artimuosiuose Rytuose patyrė nesėkmę lrytas.lt