Žurnalistas: smagiausia vairuoti Kaune ir Klaipėdoje, o sostinėje – stresas

2016-09-26 11:30 - diena.lt

Eismo saugumo žurnalą pirmasis rengė Statys Arnašius, o nuo 1974-ųjų – Vytautas Kvietkauskas, kuris ir sugalvojo dabartinį LRT transliuojamos laidos pavadinimą. Apie laidos kaitą bei kelius, mašinas ir žmones LRT.lt kalbasi su laidos vedėju Valdu Vilūnu. Laida skaičiuoja 70-uosius metus. Kiek laiko pats dirbate „Keliai. Mašinos. Žmonės“? Su pertraukomis šioje laidoje dirbu 8–9 metus. Laidos iniciatorius buvo S. Arnašius, o viskas prasidėjo nuo dabar LRT Radijuje transliuojamos laidos „Sankryža“. Tuomet joje darbavosi jauni žurnalistai V. Kvietkauskas ir Virginijus Martišauskas. Didelį indėlį įnešė režisierė Nijolė Peteraitienė, žurnalistė Nijolė Steiblienė, Danguolė Kosčiuškevičiutė Rokuižienė, Evaldas Tamariūnas, Julius Juhcnevičius, Tadas Dambrauskas. Pradėjus transliuoti laidą, Lietuvoje daugėjo automobilių. Tuomet buvo populiaru ginčytis, kuo „Žiguli“ geresnis už „Moskvičių“. Daugėjant automobilių, didėjo ir eismo įvykių skaičius. Visi suprato, kad reikia tokios laidos, kuri rodytų reportažus apie saugų eismą; apie tai, kaip važinėti saugiai ir neatsitrenkti vieniems į kitus. Manau, kad buvo sugalvotas labai taiklus pavadinimas, kuris nepasikeitė daugelį metų. „Keliai. Mašinos. Žmonės“ žmonėms pateikia naudingą ir vertingą informaciją, kuria žmonės gali pasinaudoti, ko nors išmokti. Pateikiame naudingos informacijos apie eismo sąlygas, naujus automobilius, tendencijas. Kai kurie laidos atrasti personažai tapo tautos folkloro dalimi – prisiminkime garsųjį a.a. Juozuką, kurį pakalbino Skirmantas Pabedinskas. Kokių dar žmonių ar įvykių prisimenate, su kuriais susidūrėte daugelį metų rengdamas laidą? Labiausiai įsimena, kai važiuoji per Lietuvą ir kokioje nors kaimo parduotuvėje sustojus nusipirkti mineralinio vandens ar kavos, prie tavęs prieina žmogus ir pasiūlo temą – tai pats geriausias įvertinimas. Žmonės galbūt nedrįsta parašyti el. laišką ar paskambinti, bet sutikę kalbasi, reaguoja į laidas, siūlo temas, pasako, kas jiems aktualu ir ką norėtų pamatyti. Grįžtamasis ryšys su žiūrovais yra labai svarbus ir reikalingas. Su laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ bendradarbiavęs S. Pabedinskas surado Juozuką. S. Pabedinskas mokėdavo ir tebemoka pasikalbėti su paprastais žmonėmis. Istorija su Juozuku buvo nufilmuota kino juosta. Ta situacija buvo tokia žmogiška ir nuoširdi. Kai kurie žiūrovai pasiteirauja, kodėl troleibusais nebevežiojame šaldytuvų. Per tiek metų buvo etapas, kai žurnalistai bandė daryti pokštus – tuomet, apie 2004-uosius, laidą rengė žurnalistai Tadas Jačiauskas ir Paulius Skučas. Jie dar buvo jauni studentai ir T. Jačiauskas darė eksperimentą, ar buitinė technika tilps į viešąjį transportą. Tuomet laidos rengėjų supratimas apie šią laidą buvo visiškai kitoks, jie norėjo kitaip pateikti laidą. Žmonės gerai prisimena tokius smagius reportažus – tuomet tai buvo neįprasta, to niekas kitas nedarė. Dabar daug dėmesio skiriame praktiniams patarimams, ką vairuotojai patys gali padaryti, suremontuoti. Žmonėms labai patinka tokie reportažai, kai ekspertai pamoko, jog nereikia kaskart važiuoti į garažą – kažką gali pasidaryti ir pats... [visa naujiena]

← Lietuvoje daugėja partijų narių
„Geležinio vilko“ štabo kariai antrąsyk vadovaus jungtinei NATO brigadai →

Įvykiai Lietuvoje