R. Masiulio laukia iššūkiai pertvarkant „Lietuvos geležinkelius“

2016-11-25 00:05 - diena.lt

„Matau didžiulį iššūkį susisiekimo srityje, ypatingai kalbant apie valstybės įmonių, priklausančių šitai ministerijai, efektyvinimą, apie ambicingus projektus susisiekimo srityje. R.Masiulis dirbdamas energetikos srityje pademonstravo, kad šitie darbai ir iššūkiai jam yra įveikiami“, - ketvirtadienį sakė S.Skvernelis. 47-erių R.Masiulio kolegos ir ekspertai teigia, kad vadovaudamas „Klaipėdos naftai“ ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybai, o vėliau, vadovaudamas Energetikos ministerijai, jis įrodė, kad geba imtis didelių projektų ir pertvarkų. 2010 metais, paklaustas, ar tiki, kad SGD terminalo projektas bus įgyvendintas, R. Masiulis atsakė: „Tikiu. Viską padarysiu, kad jis būtų“. Į abu ankstesnius aukštus postus jis ėjo ilgai nesvarstydamas. „Nė sekundės nesvarsčiau - taip mąsčiau, jeigu žmogus, kuris yra tavo vadovas, mato situaciją, tikėtina, jis turi daugiau informacijos. Man atrodė, kad tai svarbi pozicija ir jeigu manimi pasitikėjo, reikia sutikti. Mahatma Gandhis (Indijos tautinio išsivadavimo judėjimo lyderis - BNS) yra pasakęs - aš turėjau gyvenime labai daug planų, bet Dievo planai visada buvo kitokie“, - 2010 metų rugpjūtį, tapęs „Klaipėdos naftos“ vadovu, BNS sakė R.Masiulis. R.Masiulis niekada neslėpė, kad vadovaujasi krikščioniškomis vertybėmis, o 2015 metais pareiškė savo atskirąją nuomonę dėl dirbtinio apvaisinimo įstatymo ir nesutiko su Vyriausybės pozicija. R.Masiulio iššūkis - „Lietuvos geležinkeliai“ Iš Susisiekimo ministerijos valdomų įmonių pastaruoju metu daugiausiai kritikos sulaukė „Lietuvos geležinkeliai“, kuriuos prezidentė Dalia Grybauskaitė yra įvardijusi „valstybe valstybėje“. Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas mano, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų būti atskirti į infrastruktūros valdymo ir krovinių bei keleivių pervežimo įmones. „Iš esmės esu šalininkas veiklų atskyrimo ir išgryninimo. Tiek atsisakant su geležinkeliais nesusijusio turto, jo inventorizavimo, tiek paties geležinkelio tiesioginės veiklos atskyrimo - infrastruktūros ir krovinių, keleivių pervežimo. Tai vienas svarbiausių turbūt darbų, kuriuos reiktų padaryti su „Lietuvos geležinkeliais“, - BNS sakė V.Rūkas. Jis taip pat teigė, jog įmonė turėtų vadovautis tarptautiniais apskaitos standartais ir veiktų skaidriau. „Visi kiti klausimai turbūt yra natūralūs, kas turi būti daroma: skaidrinama, viešinama, finansinių ataskaitų prasme pateikti jas pagal tarptautinius apskaitos standartus, šiuo metu to nėra daroma. Tokių dalykų tikrai yra, galbūt būtų galvojama apie komandos atnaujinimą, viešas ir skaidrias procedūras, kaip kandidatuotų darbuotojai į vieną didžiausių įmonių“, - kalbėjo investuotojų atstovas. Pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“ žadėjo ne viena Vyriausybė, tačiau to padaryti nė vienai jų nepavyko. V.Rūkas teigė manantis, kad jei R.Masiuliui pakaks noro, jis turėtų sugebėti pertvarkyti įmonę. „Iš tiesų viskas priklauso nuo politinio požiūrio ir intereso - ar yra norima pokyčių, ar nėra norima. Rokas Masiulis kaip vadybininkas ir kaip politikas yra kompetentingas ir niekas jo kompetencija nedvejoja ir neabejoja - tai turbūt galima vienareikšmiškai pasakyti. Kitas dalykas yra politinis užnugaris ir sugebėjimas laviruoti tarp politikų. Rokas Masiulis atrodo gebantis tai atlikti - laviruoti tarp skirtingų partijų, požiūrių. Jis tapo „Klaipėdos naftos“ vadovu prie vienos Vyriausybės, ministru - prie kitos, o prie trečiosios Vyriausybės ir prie pasikeitusios padėties - vėl ministru“, - teigė V.Rūkas. Krovinių vežėjai tikisi daugiau dėmesio Automobilių vežėjų asociacijos „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas sako asmeniškai R.Masiulio nepažįstantis, tačiau iš jo ankstesnių darbų yra susidaręs teigiamą įspūdį. „Asmeniškai Roko Masiulio nelabai pažįstu, todėl jį vertinti man labai sunku, tačiau iš darbų, kuriuos jis yra atlikęs, įspūdis susidaro teigiamas. Tikimės, kad surasime bendrą kalbą, kad naujasis ministras supras mūsų problemas ir suvoks transporto šakos svarbą mūsų valstybei“, - BNS sakė E.Mikėnas. Anot jo, „Linava“ jau yra parengusi savo veiklos prioritetus, į kuriuos norėtų atkreipti tiek R.Masiulo, tiek naujojo premjero Sauliaus Skvernelio dėmesį. „Visų pirma prašome, kad transporto sektorius būtų įtrauktas į prioritetinių ūkio šakų sąrašą (....) Lietuvoje transportas šiuo metu generuoja apie 13 proc. bendrojo vidaus produkto, iš kurių 6 proc. tenka krovininiam kelių transportui. Taip pat tikimės sulaukti ir naujojo ministro paramos derantis su ES senbuvėmis, kad būtume palaikomi kovoje dėl laisvo prekių ir paslaugų judėjimo, tai pat su trečiosiomis šalimis - Rusija, kitomis NVS šalimis“, - tvirtino „Linavos“ prezidentas. Lietuvos ir kai kurių kitų vidurio Europos šalių vežėjai prieštarauja Vokietijos ir Prancūzijos iniciatyvoms, kuriomis siekiama nustatyti minimalios algos reikalavimus užsienio vežėjams. „Taip pat turime klausimų ir dėl viešojo, keleivinio transporto. Manome, kad turime skatinti krovinių tranzitą - nors situacija dabar nėra bloga, tačiau reikia neprarasti turimų pozicijų“, - teigė E.Mikėnas... [visa naujiena]

← R. Šimašius dar tikisi susitarti su konservatoriais dėl opozicijos lyderio
Po pilietiško vilniečio pranešimo su įkalčiais sulaikyti ginkluoti vagišiai →

Įvykiai Lietuvoje