Gerai žinoma reguliariųjų skrydžių bendrovė „Lufthansa“ balandžio mėnesį laiku įvykdė 86,9 proc. skrydžių, „EasyJet“ – 77,1 proc., „LOT“ – 85,3 proc., „Brussels Airlines“ – 65,4 proc., „SAS“ – 87,9 proc. savo skrydžių. Pasak „Small Planet Airlines“ specialistų, skrydžių atidėjimą gali lemti pačios įvairiausios priežastys – nuo transporto kamščiuose įstrigusios lėktuvo įgulos, techninių gedimų ar įtarimų apie juos iki prastų oro sąlygų ar net oro kamščių. Kiekvienas atvejis – individualus, tad oro uostuose įstrigę keleiviai dažniausiai net nenutuokia, koks darbas verda, bandant kuo greičiau išspręsti netikėtai kilusias problemas. Oro uostuose kamščiai taip pat susidaro Bene geriausiai visiems pažįstama bėda, dėl kurios stringa oro uostų ir avialinijų veikla – prastas oras. Galbūt sunku įsivaizduoti, tačiau pasaulyje bet kuriuo metu vyksta apie keletą tūkstančių audrų. Stiprus sniegas, tirštas rūkas, vėjas – visa tai gali lemti ne tik ilgus skrydžių vėlavimus, bet ir atšaukimus. Nors dėl prastų oro sąlygų keleiviams oro uostuose kartais tenka praleisti ne vieną valandą, dauguma skrydžių vėlavimų vis dėlto būna trumpalaikiai ir didesnių rūpesčių nesukelia. Pasak „Small Planet Airlines“ antžeminio aptarnavimo departamento vadovo Ugniaus Valiaugos, trumpalaikius vėlavimus dažniausiai sukelia trikdžiai oro uostuose, tarptautinės oro kontrolės sutrikimai ar tiesiog skrydžių piko metas. „Įsivaizduokite, kad pervažiavimą per sankryžą automobiliu jums kaskart tenka derinti su dispečeriu. Skrydžių, ypač vasarą, vyksta labai daug, tad spūstys oro uostuose yra taip pat normalu, kaip ir automobilių kamščiai. Pavyzdžiui, „Small Planet Airlines“ skraido į Londono Gatwicko oro uostą, kuris yra labiausiai apkrautas vieno tako oro uostas pasaulyje. Čia per valandą įvyksta iki 55 skrydžių“, – pasakoja U. Valiauga. Svarbiausia – saugumas Kiekvieno naktinio sustojimo metu lėktuvą tikrina inžinieriai, siekiantys įsitikinti, kad nėra gedimų, galinčių neigimai paveikti skrydžio saugą. Prieš skrydį orlaivį taip pat tikrina pilotas. Net ir menkiausias įbrėžimas, pastebėtas techninės orlaivio priežiūros metu – pakankama priežastis sunerimti ir skrydį atidėti. „Net smulkus įlenkimas dažų sluoksnyje ant orlaivio korpuso privalo būti išmatuotas, įvertintas ir pažymėtas orlaivio žurnale pagal gamintojo išleistus techninės priežiūros standartus. Jei pastebime, kad prie avarinio išėjimo sėdėjęs keleivis sulaužė savo staliuką, jį privalo nuimti inžinierius, kitu atveju išskristi negalime, kadangi avarinėje situacijoje tai keltų grėsmę saugumui“, – keleivių akims nematomas situacijas vardija Tomas Gabriūnas, „Small Planet Airlines“ Tinkamumo skraidyti užtikrinimo (CAMO) koordinatorius. Pasak jo, sulūžęs staliukas – tik viena iš daugelio smulkių detalių, kurias privalo pastebėti ir kuo greičiau ištaisyti orlaivio techninės priežiūros specialistai. „Kai kurie reikalavimai keleiviams gali būti sunkiai suprantami ir netgi kelti pyktį. Pavyzdžiui, sulaužyta peleninė lėktuvo tualete privalo būti pakeista, nors rūkyti orlaiviuose griežtai draudžiama. Iš pažiūros tai gali atrodyti neracionalu, tačiau viskas daroma tik tam, kad būtų užtikrintas maksimalus skrydžio saugumas. Mūsų bendrovėje saugumas – pagrindinis veiklos prioritetas“, – pabrėžia T. Gabriūnas. Vėluojančio skrydžio laukiantiems keleiviams dažnai kyla klausimas, kodėl orlaivio gedimų technikai nepastebėjo ir netaisė iš anksto. T. Gabriūno teigimu, naktiniai lėktuvo sustojimai kartais būna labai trumpi dėl įtempto tvarkaraščio, o gedimo priežastys – ne tokios akivaizdžios, kaip norėtųsi. Lėktuvas – itin sudėtingas ir kompleksiškas mechanizmas, tad rasti tikrąją gedimo priežastį, ją įvertinti ir pašalinti kartais užtrunka ne vieną valandą ir net ne vieną dieną... [visa naujiena]
Kodėl vėluoja lėktuvų skrydžiai?
Mokytojų veiklos vertinimą siūloma sieti su mokinių pasiekimais →
Įvykiai Lietuvoje
- 10-10 Modernūs vilniečių namai sukurti lyg Šopeno valso žingsneliu lrytas.lt
- 10-10 Mokslininkai priblokšti dėl rekordinio rugsėjo: paaiškino, kas lėmė tokią anomaliją lrytas.lt
- 10-10 VMI sukėlė įtarimų verslo kelionės: pričiupo įmonės lėšomis apmokant nedirbančių šeimos narių atostogas lrytas.lt
- 10-10 N. Mitrou-Longo broliui suteikta Graikijos pilietybė lrytas.lt
- 10-10 „Hamas“ mokosi iš karo Ukrainoje: plinta vaizdas, kaip dronu sunaikinamas galingasis izraeliečių tankas lrytas.lt
- 10-10 Seimas po pateikimo pritarė siūlymui tirti pranešėjo istoriją dėl galimai neteisėtos VSD veiklos lrytas.lt
- 10-10 Po „Balticconnector“ incidento šalies politikai reiškia solidarumą Estijai ir Suomijai: prakalbo apie bendrus įrankius saugumui užtikrinti lrytas.lt
- 10-10 Seimas linkęs pritarti NT mokesčio įstatymo projektui lrytas.lt
- 10-10 D. Kreivys po „Balticconnector“ incidento: Lietuvos energetikos infrastruktūra saugi, parengti planai įvairiems scenarijams lrytas.lt
- 10-10 UEFA keičia sprendimą – Rusijos jaunimas negrįš į tarptautines rungtynes lrytas.lt
- 10-10 Šis triukas gerokai sumažins sąskaitas už šildymą: prireiks tik folijos lrytas.lt
- 10-10 Atviri duomenys ne tik augina verslus – sutaupoma milijonai eurų valstybės lėšų lrytas.lt
- 10-10 Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija sparčiai juda į priekį lrytas.lt
- 10-10 Opozicija kritiškai įvertino planuojamą V. Čmilytės-Nielsen vizitą į Taivaną: bus toliau gilinamos problemos dėl Kinijos lrytas.lt
- 10-10 Armėnijos premjeras pranešė nevyksiąs į Kirgizijoje rengiamą NVS viršūnių susitikimą lrytas.lt
- 10-10 „7bet-Lietkabelio“ Europos taurės startas Panevėžyje – pirmasis mačas prieš „Aris“ lrytas.lt
- 10-10 Gedimino mirtį gaubianti paslaptis įkvėpė į Valdovų rūmus atgabentą įspūdingo dydžio paveikslą lrytas.lt
- 10-10 „Hamas“ išniekintos tatuiruočių meistrės šeima pranešė apie vilties prošvaistę: ji gyva, tačiau būklė kritinė lrytas.lt
- 10-10 Seimas palaiko idėją, kad valstybė tuos pačius duomenis iš verslo rinktų tik vieną kartą lrytas.lt
- 10-10 V. Putinas: JAV politika Artimuosiuose Rytuose patyrė nesėkmę lrytas.lt